۷ دی ۱۳۹۹

بایکوت سیاسی جمهوری اسلامی در سطح جهان



نامه وزارت خارجه ایرلند در رابطه با نقض حقوق انسانی در ایران
 
در ادامه فعالیتهای بین المللی کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی جهت محکومیت و تحریم سیاسی جمهوری اسلامی از سوی دولتها و سازمانهای جهانی، نامه ای از سوی کمیته به کشورهای اروپایی ارسال گردید. لینک نامه: 

https://tinyurl.com/yc5t9lnl

وزارت خارجه ایرلند در جواب به نامه ارسالی اظهار داشت که ایرلند در مناسبتهای مختلف به نقض حقوق انسانی در ایران از جمله به اعدام و برخورد با بازداشت شدگان اشاره کرده و در ملاقات خود با سفیر ایران در ایرلند در تاریخ دوم دسامبر مجددا نقض حقوق انسانی در را مطرح گرده اند. ترجمه نامه وزارت خارجه ایرلند و متن انگلیسی را در زیر ملاحظه میکنید.

لازم به ذکر است که در جواب به این نامه عضو پارلمان و سخنگوی امور خارجه حزب سوسیالست هلند خانم سادت کارابولوت نیز اظهار داشت که این مسله را در پارلمان هلند مطرح خواهد کرد.

ما از شما مدافعین آزادی زندانیان سیاسی دعوت میکنیم که در کشورهای مختلف اروپا با تماس با نمایندگان پارلمانها از آنها بخواهی تا در رابطه با تحریم سیاسی رژیم اسلامی اقدام کرده و خواستار اخراج دیپلماتها سفیران رژیم شده و سفارتخانه های رژیم را ببندند.

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی 
۲۲ دسامبر ۲۰۲۰ برابر با سوم دی ماه ۱۳۹۹

https://www.facebook.com/177720452260112/posts/3800316060000515/ 

ترجمه و متن نامه وزارت خارجه ایرلند: 

خانم محبوبی عزیز
از طرف وزیر امور خارجه و وزیر دفاع آقای سایمون کاونی، مایلم از شما برای نامه ای که در تاریخ ۱۴ دسامبر که در رابطه با اعدامها اظهار نگرانی کرده بودید تشکر کنم.

ایرلند علیه اعدام در هر شرایطی هستیم و از بیانیه اتحادیه اروپا که در محکومیت اعدام روح الله زم صادر شده حمایت کرده ایم. 
https://eeas.europa.eu/headquarters/headquarters-homepage/90498/iran-statement-spokesperson-execution-mr-ruhollah-zam_en. 

ایرلند موضعش را علیه استفاده از اعدام بارها به طور واضح به مقامات ایران در مناسبتهای مختلف از جمله در ملاقاتی که در تاریخ دوم دسامبر با سفیر ایران در دوبلین داشتیم مطرح کردیم. 

ایرلند همچنین موضعش را علنا در مجامع جهانی اعلام کرده است. در چهل و پنجمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در سپتامبر ۲۰۲۰، ایرلند جزو امضاکنندگان بیانیه ای بود که در آن در رابطه با ادامه نقض حقوق انسانی در ایران و به ویژه برخورد با بازداشت شدگان و احکام اعدام ابراز نگرانی شدید شده بود. این بیانیه همچنین بطور واضح اعلام کرد که " ما مخالفتشان را با اعدام در هر شرایطی اعلام کرده و به ایران تاکید میکنیم آن را متوقف کند"

ایرلند همچنان مسئله حقوق بشر در ایران در موقعیتهای مناسب از جمله تماسهای مستقیم‌ ما با مقامات ایران، دستورالعملها اتحادیه اروپا در مورد ایران، و در مجامع جهانی مانند نشست عمومی سازمان ملل و شورای حقوق بشر مطرح خواهد کرد.

با احترام 
نورا دیلانی 
منشی خصوصی وزیر امور خارجه ایرلند


Dear Ms. Mahbobi,

On behalf of the Minister for Foreign Affairs and Minister for Defence, Mr. Simon Coveney T.D., I would like to thank you for your letter of 14 December 2020, expressing your concern over executions taking place in Iran.

‎Ireland is opposed to the death penalty in all circumstances, and endorses the statement on behalf of the EU condemning the execution of Ruhollah Zam: https://eeas.europa.eu/headquarters/headquarters-homepage/90498/iran-statement-spokesperson-execution-mr-ruhollah-zam_en. 

Ireland has made our opposition to the use of the death penalty clear to the Iranian authorities on many occasions, including in a meeting with the Iranian Ambassador to Dublin on 2 December. 

Ireland has also made our position clear publicly in appropriate international fora. At the 45th session of the Human Rights Council (HRC) in September, Ireland co-signed a Joint Statement which expressed deep concern at the continuing human rights violations in Iran, making particular reference to Iran’s ill-treatment of detainees and use of the death penalty. The statement also states clearly that “we reiterate our opposition to the death penalty in all circumstances, and urge Iran to enact a moratorium.”

‎Ireland will continue to raise human rights issues with Iran at every suitable opportunity, including in our direct contacts with Iranian officials, in contributing to EU policy on Iran, and in international fora such as the UN General Assembly and the HRC.

Yours sincerely,

Nora Delaney
Private Secretary to the Minister for Foreign Affairs

سال ۱۳۶۰

 در آخرین روزهای گرم تیرماه سال ۱۳۶۰ بوده که صدای نوزادی که در قنداق سفید پیچیده شده بود سکوت سالن بیمارستان سینا را شکست و افرادی که در انت...