۴ شهریور ۱۳۹۹

ژوزف شهبازیان، شهروند مسیحی با تودیع وثیقه آزاد شد



روز شنبه ۱ شهریورماه، ژوزف شهبازیان شهروند مسیحی پس از حدود دو ماه بازداشت با تودیع قرار وثیقه دو میلیارد تومانی آزاد شد. آقای شهبازیان در تاریخ ۱۰ تیرماه در یک مراسم کلیسای خانگی در منطقه یافت آباد تهران بازداشت شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ماده ۱۸، روز شنبه ۱ شهریورماه ۱۳۹۹، ژوزف شهبازیان با تودیع قرار وثیقه دو میلیارد تومانی به صورت موقت آزاد شده است.

بر اساس این گزارش، وثیقه سه میلیارد تومانی برای آزادی این شهروند مسیحی تعیین شد ولی خانواده او قادر به تأمین این مبلغ نشدند و در نهایت، دادگاه مبلغ وثیقه را به دو میلیارد تومان کاهش داد.

این شهروند مسیحی روز سه شنبه ۲۸ مرداد ماه، برای نخستین بار پس از هفت هفته بازداشت با خانواده‌اش دیدار کرد.

گفتنی است که در ابتدا به خانواده شهبازیان گفته شد که برای آزادی موقت این شهروند مسیحی ۳۰۰ میلیون تومان وثیقه نقد تعیین شده است.

زمانی که خانواده این نوکیش مسیحی این مبلغ را با قرض گرفتن از آشنایان فراهم کرده و به حساب تعیین شده از طریق دادسرا واریز کردند، به آنها گفته شد که “اشتباه” شده و مبلغ اصلی ده برابر یعنی سه میلیارد تومان است.

آقای شهبازیان در تاریخ ۱۰ تیرماه در یک مراسم کلیسای خانگی در منطقه یافت آباد تهران بازداشت شد.


منبع: هرانا

سال ۱۳۶۰

 در آخرین روزهای گرم تیرماه سال ۱۳۶۰ بوده که صدای نوزادی که در قنداق سفید پیچیده شده بود سکوت سالن بیمارستان سینا را شکست و افرادی که در انت...