۸ بهمن ۱۳۹۹

بیانیه کانون مدافعان حقوق‌بشر در محکومیت بازداشت فعالان کرد




تداوم بازداشت گسترده فعالان کرد در شهرهای مختلف کشور از جمله تهران، کرج، مهاباد و سنندج موجب نگرانی فعالان و سازمان‌های حقوق‌بشری شده است. در این بازداشت‌ها که از ۲۰ دی ماه آغاز شده و تا به امروز ادامه دارد نزدیک به ۶۰ نفر از فعالان مدنی، دانشجویی و محیط زیستی از سوی نیروهای اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده‌اند. 



کانون مدافعان حقوق‌بشر با صدور بیانیه‌ای نسبت به این بازداشت‌ها و تضییع حقوق اولیه متهمان ابراز نگرانی کرد. در این بیانیه آمده است، عدم رعایت بدیهی‌ترین حقوق متهمان از سوی نهادهای قضایی و امنیتی شائبه پرونده‌سازی برای این افراد در چارچوب پروژه‌های امنیتی و سرکوبگرانه را به وجود می‌آورد.

 در ادامه این بیانیه آمده است، کانون مدافعان حقوق‌بشر ضمن محکوم کردن ایجاد فضای امنیتی در کردستان و تداوم شیوه‌های سرکوبگرانه، خواستار آن شد تا بازداشت‌شدگان هر چه سریعتر آزاد و به نقض حقوق متهمان و نگرانی خانواده‌ها و هموطنان کرد پایان داده شود.

سال ۱۳۶۰

 در آخرین روزهای گرم تیرماه سال ۱۳۶۰ بوده که صدای نوزادی که در قنداق سفید پیچیده شده بود سکوت سالن بیمارستان سینا را شکست و افرادی که در انت...