۲۹ شهریور ۱۳۹۹

گزارشی از وضعیت شهریار گلوانی، زندانی سیاسی محبوس در زندان خوی



شهریار گلوانی، نویسنده، مترجم، فعال ادبی و زندانی سیاسی برای تحمل دوران محکومیت حبس تعزیری ۱ ساله خود در زندان مرکزی شهرستان خوی به سر می برد.
این فعال ادبی که بعنوان نویسنده و سردبیر با نشریات محلی در شهرستان خوی فعالیت داشت به تاریخ ۱۴ دی ماه ۱۳۹۶، در جریان اعتراضات مدنی شهروندان در شهرستان خوی توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه و طی مراحل بازجوئی و بازپرسی در تاریخ ۷ بهمن ماه ۱۳۹۶ با تودیع وثیقه آزاد شد.
با آغاز مراحل دادرسی در سال ۱۳۹۷ و ارجاع پرونده شهریار گلوانی به شعبه ۱ دادگاه انقلاب شهرستان خوی این فعال مدنی با اتهام تبلیغ علیه نظام و اخلال در نظم عمومی از طریق حضور در تجمعات غیرقانونی محاکمه و به تحمل ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم پس از ارجاع پرونده به دادگاه تجدید به ۱ سال کاهش پیدا کرد.
شهریار گلوانی، در تاریخ ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹، برای تحمل حبس تعزیری بازداشت و به زندان مرکزی خوی منتقل شد.
این زندانی سیاسی در مرداد ماه سال ۱۳۹۹ به مرخصی اعزام شده بود و پس از اتمام دوران مرخصی در تاریخ ۸ شهریور ماه ۱۳۹۹ برای سپری کردن باقی مانده حبس تعزیری به زندان مرکزی خوی بازگشت.


 

سال ۱۳۶۰

 در آخرین روزهای گرم تیرماه سال ۱۳۶۰ بوده که صدای نوزادی که در قنداق سفید پیچیده شده بود سکوت سالن بیمارستان سینا را شکست و افرادی که در انت...