۲ مهر ۱۳۹۹

اطلاعیه شماره ۲۶ کارزار #کرونا_زندان



گزارشگران سازمان ملل در دفاع از زندانیان سیاسی به میدان آمدند!

مبارزه و کارزار جهانی #جانشان_در_خطر_است در دفاع از آزادی زندانی سیاسی در آستانه به ثمر نشستن است!

 کارشناسان سازمان ملل متحد در ژنو بتاریخ ۱۶ سپتامبر از ایران خواستند که مدافعان حقوق بشر را در زمان شیوع کرونا  از زندان آزاد کند. این گزارش و فراخوان توسط ده نفر از گزارشگران حقوق بشر سازمان ملل از جمله جاوید رحمان تهیه و تایید شده است.

 مری لاولور دراین ارتباط گفته است : مدافعان حقوق بشر ایرانی در زندان در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند زیرا دولت موفق نشده است اقدامات موثری در جهت محافظت از سلامت و تندرستی آنها انجام دهد و یا آنها به صورت مشروط آزاد کند در صورتیکه  ۱۰۰،۰۰۰ زندانی دیگر به طور مشروط آزاد شده اند.
وی افزود ؛  که آنها در وهله اول هم نباید زندانی می شدند، بنابراین من از دولت می خواهم که قبل از اینکه بی توجهی منجر به عواقب ناگوار شود، زندانیان سیاسی را آزاد کند.
در این فراخوان مری لاولور همچنین
 گفت: نه تنها مدافعان حقوق بشر تحت  ظلم و محرومیت قرار دارند، بلکه در طول دوران زندان نیز همواره در معرض اتهامات دیگری قرار گرفته اند ، به سلولهای انفرادی فرستاده شده و خانواده های آنها هدف مقامات قرار دارند.

 وی به اعتصاب غذای زندانیان سیاسی در پی شرایط سخت آنها و همچنین به زندانیانی چون آرش صادقی، اسماعیل عبدی، آتنا دائمی، نسرین ستوده و جعفر عظیم زاده که از آزادی مشروط محروم شده اند، اشاره کرد.
 
گزارش بالا یکبار دیگر عزم ما را برای مبارزه منسجم و رادیکال علیه رژیم آدمکش و متعلق به دوران بربریت اسلامی راسختر میکند. در ایران جامعه دارد آخرین بندها را از پا می کند. دارد برای رهائی از شر جمهوری اسلامی دور خیز نهائی را بر میدارد.

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی تلاش می کند در یک همبستگی بین المللی جوامع و مراجع بین المللی را در حمایت از مبارزات مردم ، زندانیان سیاسی و خانواده هایشان بسیج کند و از شما مردم شریف، آزادیخواه و انساندوست میخواهد در این شرایط سخت و اسفناک پس از شیوع کرونا در ایران،  به هر طریق و شکل ممکن خواستار آزادی تمام زندانیان سیاسی شوید.

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی
۲ مهر ۱۳۹۹
۲۳ سپتامبر ۲۰۲۰

سال ۱۳۶۰

 در آخرین روزهای گرم تیرماه سال ۱۳۶۰ بوده که صدای نوزادی که در قنداق سفید پیچیده شده بود سکوت سالن بیمارستان سینا را شکست و افرادی که در انت...