۲۹ شهریور ۱۳۹۹

عدم رسیدگی پزشکی و بازگرداندن صبا کردافشاری از بیمارستان به زندان




 صبا کردافشاری، زندانی سیاسی امروز شنبه ۲۹ شهریور از زندان اوین به بیمارستان طالقانی تهران اعزام شد. وی از مشکلات گوارشی و زخم معده رنج می‌برد و پس از اعزام به بیمارستان طبق نظر پزشک باید سونوگرافی، کولونوسکوپی و آندوسکوپی انجام می‌داد اما تنها پس از انجام آزمایش سونوگرافی به بهانه عدم پرداخت هزینه ها بدون رسیدگی مناسب پزشکی مجددا به زندان بازگردانده شده است. این در حالی است که پیشتر به خانواده این فعال سیاسی گفته بودند که وی به بیمارستان شهدای تجریش اعزام خواهد شد و به این ترتیب خانواده از محل اعزام او برای پرداخت هزینه آزمایش بی‌اطلاع بودند. اکنون مراحل درمان و انجام آزمایش‌های تجویز شده برای کردافشاری به صورت نیمه کاره انجام شده است.

صبا کردافشاری در تاریخ ۵ شهریورماه ۹۸ توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری از بابت اتهام اشاعه فساد و فحشا از طریق کشف حجاب و پیاده روی بدون حجاب به ۱۵ سال حبس تعزیری، از بابت اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به ۱ سال و ۶ ماه حبس تعزیری و از بابت اتهام اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور به ۷ سال و ۶ ماه حبس تعزیری و در مجموع  به ۲۴ سال حبس تعزیری همراه با محرومیت های اجتماعی دیگر محکوم شد. به دلیل تعدد جرائم و سابقه قبلی، به میزان یک دوم به هر یک از اتهامات اضافه شده است.



سال ۱۳۶۰

 در آخرین روزهای گرم تیرماه سال ۱۳۶۰ بوده که صدای نوزادی که در قنداق سفید پیچیده شده بود سکوت سالن بیمارستان سینا را شکست و افرادی که در انت...